Har du dansen som hovedhobby? Kan du tenke deg å satse på en karriere i dans? Da er deltakelse i Jorunn Kirkenærs Barneballett og Ungdomskompaniet JO-KI noe for deg!

JO-KI UNGDOMSKOMPANI
Høsten 2023 startet vi opp Ungdomskompaniet JO-KI! Mer informasjon om opptak i kompaniet, innhold og pris fås ved å kontakte oss!

BARNEBALLETTEN
Deltagelse i det veletablerte kompaniet “Barneballetten” krever stort engasjement og er en stor mulighet for unge dansere! Det er fast trening på lørdager, og barna danser flere timer i uken avhengig av nivå. Det er viktig at barna som er med i Barneballetten har jevnlig trening og at de deltar på riktige timer i løpet av uken for inntrening av riktig kunnskap og repertoir.

Barneballetten byr på utfordringer, sceneerfaring, disiplin, tålmodighet, danseglede, samhold og et herlig miljø. Den anbefales på det varmeste av alle som selv har vært med i den.

Tidligere har Barneballetten vært med i bl.a. "Reisen til Julestjernen" på Nationaltheateret, "Dyrenes karneval" i Oslo konserthus, "Putti Plutti Pott" i Oslo Konserthus og diverse forestillinger i inn- og utland. Hvert år settes opp en egen Kompaniforestilling, og kompaniet har en “Danseglede“-turné i Bydel Ullern.

For deltagelse i Barneballetten må kriterier for deltagelse oppfylles, og velges som et kurs i kurslisten ved påmelding.

Priser
Barneballetten er uten kostnad dersom eleven når Semesterkort (9900 kr).
Dersom eleven ikke når Semesterkort, vil det manuelt bli lagt til 1000 kr for deltakelse i Kompaniet, men pris vil ikke overstige 9900 kr.

Opptaksvilkår
Det er ingen audition for deltagelse i BB. Men det forutsettes følgende treningsintensitet i tillegg til BB øvingene for at barna skal oppnå nødvendig teknikk og styrke:

• Alder 6 – 7 år: En til to ganger i uken, hvorav en av timene må være klassisk ballett.

• Alder 8 – 9 år: To til tre ganger i uken, hvorav to av timene må være klassisk ballett.
    Vi oppfordrer sterkt til å delta på time i tåspissforberedende i tillegg.

• Fra 10 år: Fire ganger i uken, hvorav to av timene må være klassisk ballett. Vi oppfordrer sterkt til å delta på time i styrke-og bevegelighet og/eller tåspissforberedende i tillegg.

• Fra 12 år: Minst fire ganger i uken, hvorav to timer må være klassisk ballett. Vi anbefaler 3 ballett klasser inkl. tåspiss, i tillegg til Jazz og/eller Moderne.

Utvalg bilder fra noen av Barneballettens forestillinger:
Foto: Camilla Orten og Ballettskolen