Under finner du informasjon om semesteret,
kleskoder for kurs, generell informasjon og trivselsregler


Kursplan Høst 2025

  • Semesterstart f.o.m Onsdag 20.Juni og videre utover uke 34 og 35.

  • Semesteret varer i 15 uker (unntak er merket på timeplanen).

  • Elevforestilling Rommen Scene 6. - 8.Desember
    Alle kurs for barn og ungdom fra 1.klasse deltar (noen unntak på satsningspartier).
    Viktige datoer forestilling:
    Onsdag 19. og Torsdag 20. November Sceneprøver på Rommen Scene (hold av ettermiddag kl.16 - 22).
    Lørdag 6.Desember Sceneprøver, Generalprøve og Forestilling #1 (Full dag)
    Søndag 7.Desember Forestilling #2 og #3 (Full dag)
    Mandag 8.Desember Forestilling #4 (ettermiddag 16-21)
    I tillegg til disse datoer setter vi av en helg til kostymedugnad i oktober og en øvingshelg i november.

Andre aktiviteter i vårhalvåret og sommer

  • VinterferieCamp uke 8

  • Sommerkurs og Workshops uke 23-25

  • DanseCamper:
    uke 26 (fullbooket)
    32 (ledige plasser på Camp 1 og 2)
    33 (ledige plasser på Camp 2 ungdom øvet/videregående)

Praktisk på ballettskolen

Adkomst med kollektivtransport: T bane linje 2 til Makrellbekken T bane, 5 min gange til ballettskolen. T bane linje 2 og 3 til Smestad, ca.13 min. gange. Buss 23, 24 og 28 til Smestad, ca.13 min. gange 

Parkeringsplasser finner du på baksiden av huset og noen plasser på forsiden. Disse er for dere på ballettskolen, ellers er det muligheter for gateparkering i området. Vi ber dere unngå å parkere langs gressplenen i svingen da dette hindrer fremkomst for de som bor i området og vi nødig vil være til bry for disse. Det er også forbudt å parkere på gjesteparkeringen i C.A. Torstensensvei 75-77.

Gjenglemt tøy og ting samles daglig, og henges opp på stativet på venterommet i 1.etasje. Dersom det ikke er hentet innen et par uker, legges det i glemmekassene i 2.etasje. Verdisaker legges i resepsjonen. Vi anbefaler å stadig ta en titt på stativet og kasser. Ved slutten av semesteret doneres tøy bort, og dansetøy legges i kostymelageret. NB! Vi anbefaler at alt tøy og sko merkes med navn. 

Fotografering kan forekomme i regi av ballettskolen i timer eller på forestillinger. Dette brukes bla. på våre nettsider, sosiale medier, til å henge på veggen og i markedsføring. Ved påmelding vil du få mulighet til å huke av/på for fotografering. Vi tar utgangspunkt i at alle gjør dette slik at vi har oversikt på hvem som ikke ønsker å bli tatt bilde av.

Kommunikasjon

Vi benytter som hovedregel epost for å dele informasjon om semesteret, kurs, påminnelser om ferie/fridager og andre praktiske ting. Dersom vi må ha vikar grunnet sykdom eller liknende vil vi varsle på e-post. Ved kort varsel varsler vi i tillegg på SMS.
I forbindelse med Elevforestillinger lager vi grupper på Spond slik at vi lett kan komme i kontakt med hele gruppen, lage arrangementer o.l. Info om Spondgruppen vår står i ordrebekreftelsen, og vi deler lenke i forbindelse med semesterstart.
Vi har periodevis noe begrenset kapasitet på kontortid da vi i ledelsen underviser fullt, men vi svarer henvendelser så raskt som mulig.
Dersom noe haster ber vi om at dere sender en SMS slik at vi kan følge opp raskere.

Trivselsregler

Kirkenær Ballettskole skal gi alle våre dansere undervisning av høy kvalitet, der danserne blir helhetlig ivaretatt. Vi skal gjøre vårt ytterste for å skape trivsel, gode danseopplevelser og levere profesjonalitet i alle ledd.

Barnas møte med ballettskolen er viktig, og vår resepsjonist er tilstede for barnas trygghet. Vi er glade for om foreldre oppfordrer barna til å være nøye med å si navnet sitt når man kommer, og takk for i dag på vei ut. Det er en viktig del av læringen at ballettskolen er et sted man opptrer med verdighet og respekt for hverandre. At man går stille i trappene, bruker innestemme, ikke bringer mat inn i salen, eller smokk for den saks skyld ; ) At det er et sted hvor litt av fortryllelsen og eventyr-følelsen får leve!

Alle barn og voksne på ballettskolen har et ansvar for å ta vare på hverandre slik at alle trives og føler seg trygge her hos oss. Meld fra dersom noe ugreit skjer, og inkluder alle i lek og dans. Private invitasjoner som ikke inkluderer alle i gruppen bes holdes utenfor ballettskolen. Mobbing vil bli tatt på alvor og vi oppfordrer alle til å melde fra ved negative opplevelser tidlig slik at vi kan gjøre tiltak.

Skohyllene i inngangspartiet er til bruk for ALLE utesko. Vi setter pris på at dere er flinke til å bruke disse. Dette skaper et rent og godt miljø oppe i salen og garderobene. Det skjer innimellom at noen får med seg feil sko hjem, så det er fint om dere sjekker en ekstra gang at dere får med dere riktig.  

I undervisning forventer vi av alle dansere at de følger undervisningen og lytter til pedagogens instruksjoner. Dersom det er bakenforliggende årsaker til at dette er utfordrende for barnet, ber vi om at dette formidles til pedagogen. Møt presis til timen din, og gi oss beskjed på epost ved fravær. Ved evt. skader eller sykdom som gjør deltagelse redusert skal skolen få beskjed slik at vi kan ivareta deg / eleven med beste forutsetning. 

Ved sykdom som er smittsom skal eleven holde seg hjemme fra dans. Dette for elevens eget beste, og av hensyn til pedagoger og medelever. Det er mulig å ta igjen tapte timer i løpet av semesteret.

Ris og ros Vi ønsker å gi dere en god opplevelse av å være hos oss, og om det skulle være noe som står i veien for det ønsker vi virkelig å høre det, slik at vi kan forbedre oss og ta tak i evt. saker som måtte oppstå. 

Vi gleder oss til å danse med deg!

***
Oppdatert 2.Juni 2025